van Tilburg - De grootste modewinkel van Nederland De grootste modewinkel van Nederland!

Van Tilburg / Op weg naar duurzaamheid

Als één van de grootste zelfstandige mode- en sportwarenhuizen van Nederland willen we bij Van Tilburg goed zijn voor onze klanten & medewerkers en goed doen voor onze omgeving. Dat doen we steeds bewuster en aan de hand van een uitdagende, duurzame route. Graag willen we de mensen om ons heen hierbij betrekken. Samen kiezen we hoe we willen leven, wie we willen zijn, wat we leuk vinden en hoe we de wereld een beetje beter kunnen maken.

Mens

 

Onze managementstijl is er op gericht omstandigheden te creëren waarin onze medewerkers betrokken zijn bij en zich verantwoordelijk voelen voor hun werk. Wij vinden het belangrijk dat het goed gaat met onze medewerkers. Daarom investeren we op verschillende manieren in hun welzijn. Allereerst door goede primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden te bieden en nemen we zowel het werkgevers- als werknemersdeel van de pensioenpremie voor onze rekening. Daarnaast verzorgen we dagelijks een gratis lunch, geven we trainingen, organiseren we ontwikkelgesprekken, bieden we een provisieregeling store totaal, geven we korting op kleding en betalen we mee aan de sportabonnementen. Kortom, we doen ons best om onze medewerkers iedere dag een fijne, inspirerende en gezonde werkomgeving te bieden!

Milieu

 

Afgelopen jaren hebben we geïnvesteerd in energiezuinige-oplossingen; zonnepanelen, LED verlichting, automatische sensoren en een geavanceerd verwarmings- en koelingssysteem gebaseerd op warmte- en koudeopslag. Voor onze reclame-uitingen gebruiken we daarnaast papier met het FSC keurmerk, in de Orangerie schenken we UTZ gecertificeerde koffie & thee en ’t Bakhuys heeft een prachtige kaart met veelal biologisch en/of lokale producten. Tot slot hebben we op ’t Erf in onze winkel een SWOP-box, een gemakkelijk innamesysteem om oude kleding en schoenen een tweede leven te geven.

 

Maatschappij

 

We staan midden in de maatschappij en zijn sociaal betrokken bij allerlei initiatieven. Zo betrekken we buren actief bij onze plannen en evenementen, sponsoren we het lokale verenigingsleven, kunnen studenten bij ons terecht voor een leerzame en leuke stage, zamelen we ieder seizoen oude jeans in voor een goed doel en weet ons vermaakatelier altijd ‘een mouw te passen’ aan speciale wensen van klanten met een ziekte of een handicap. Ook tolereren we geen kinderarbeid en echt bont. Merken met wie we samenwerken, weten dat. 

 

MVO

Onze uitgangspunten

MVO is een continu proces en zoals eerder genoemd, zijn er ook punten ter verbetering.

De komende tijd gaan we onderstaande MVO-acties doorvoeren in onze bedrijfsvoering:

1. CO2-voetafdruk: We stellen een besparingsplan op om onze CO2-voetafdruk te verkleinen.

2. Afval: Jaarlijks krijgen we te veel verpakkingsmateriaal binnen. Dit willen we veranderen. Ook het eigen bedrijfsafval gaan we onder de loep nemen.

3. Stakeholderdialoog: We gaan communiceren over onze MVO doelen en acties vanuit de gedachte dat we samen méér kunnen bereiken.

Gedurende dit traject komen we meer te weten over onze impact en leren we door met onze partners te praten.

We houden je graag op de hoogte. Heb jij een MVO-suggestie? Laat het ons weten.

* Het MVO-startpunt van ons bedrijf is bepaald via de ISO 26000 0-meting, een praktische richtlijn om MVO te implementeren.

 

Mooi van Van Tilburg

Disclaimer en Privacy statement | Cookies | Sitemap | © 2018 Van Tilburg